Case study – YouTube w tle budowania marki osobistej case study

Youtube w tle budowania marki osobistej

Przełomowy sposób, w jaki YouTube umożliwia tworzenie treści wideo, interakcję z publicznością i promowanie swojego unikalnego wizerunku, czyni tę platformę nie tylko miejscem dla rozrywki, lecz także polem do kształtowania i rozwijania swojego brandu. Dziś na przykładzie case study opisującym historię naszej klientki – https://psychologwalki.pl/ – przyjrzymy się temu, jak dzięki YouTube możemy budować swoją markę osobistą.

Drogi Kliencie! Case study, które widzisz powstało w ramach Sukcesstudio – https://sukcesstudio.pl/. Obecnie treści tworzone przez Sukcestudio.pl kontynuowane są przez Agencję Contentową.

Case study – co to?

Case study (analiza przypadku, studium przypadku) – analiza pojedynczego przypadku, tj. szczegółowy opis, zazwyczaj rzeczywistego, przypadku, pozwalający wyciągnąć wnioski co do przyczyn i rezultatów jego przebiegu oraz szerzej danego modelu biznesowego, cech rynku, uwarunkowań technicznych, kulturowych, społecznych itp. Celem studium przypadku jest pokazanie koncepcji wartych skopiowania, jak i potencjalnych błędów, których należy unikać.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Case_study

Opis sytuacji

Dla pani psycholog pracę zaczęliśmy w zeszłym roku (2022) we wrześniu.

Wtedy wystartowała strona internetowa.

Zostały też stworzone wizytówki i inne materiały reklamowe.

Pomysł na nazwę wziął się stąd, że Pani psycholog zajmuje się na co dzień pracą z zawodnikami, którzy trenują zapasy. Jest to dyscyplina sportów walki, stąd też pomysł na taką nazwę.

Pani Psycholog pisze:

Jestem psychologiem specjalizującym się w pracy z luðźmi którzy chcą osiągać cele. Których problemem jest walka z … życiem, biznesem, sportem, … samym sobą.
To nie równa walka i często potrzeba wsparcia w niej.
Na moje wsparcie w tej walce możesz liczyć.

https://psychologwalki.pl/

Założenie było takie, żeby ta nazwa była wyjątkowa i przyciągająca uwagę. To się udało.

Zarazem taka, która daje do myślenia i powodująca, że ktoś się będzie zastanawiał: co to właściwie jest, co to może być?

Taka nazwa nie pozwoli mu to na to, żeby długo czekać, tylko po prostu zajrzeć na daną stronę i okazało się, że to się sprawdza.

Ile oglądających potrzebuje?

Często podchodzimy do tego, że film na YouTubie musi mieć 1000 oglądających, 1000 klikających polubienia, itp.

Biorąc pod uwagę biznesy opierające się na jednej osobie warto zadać sobie pytanie „jak dużo taka osoba może pracować?”.

Zakładając, że pracuje bez wytchnienia przez 8 godzin, a jedno spotkanie z psychologiem trwa 2 godziny to taka osoba jest w stanie obsłużyć 4 osoby w ciągu dnia.

To daje nam ok. 20 osób tygodniowo.

Warto dodać, że niektórzy klienci przychodzą na wizyty np. 2 razy w tygodniu.

I teraz jeżeli wziąć to pod uwagę, to sytuacja wygląda w ten sposób, że nie potrzeba nie wiadomo ilu klientów do tego, aby ich na co dzień obsłużyć.

Po drugie psycholog nie pracuje od rana do nocy.

Jest to praca wymagająca psychicznie i często potrzebuje czasu aby odpocząć i zresetować głowę.

Tak docelowo, załóżmy, że psycholog jest w stanie obsłużyć ok.20-30 klientów miesięcznie.

Mając już te dane możemy zadać sobie pytanie „Ile kolejnych osób trzeba pozyskać?”.

Jak widać nie dużo, ponieważ więcej nie da się po prostu przyjąć.

Jeżeli dany film ogląda np. 100 osób to niech 10% z nich zdecyduje się na kontakt.

To czyni nam blisko połowę osób, które miesięcznie może obsłużyć dany psycholog.

Jest to ilość wystarczająca w przypadku działalności jednoosobowej o takim charakterze.

Jeżeli startujesz z kanałem z firmą, gdzie jesteś jedynym pracownikiem albo tych pracowników jest tylko kilku, obsługujesz tylko kilku kilkunastu klientów w ciągu mi dnia miesiąca czy tygodnia naprawdę nie potrzeba Ci 1000 oglądających, 1000 lajków i 1000 komentarzy, bo nie będziesz mieć czasu na pracę.

Więc przy takim założeniu nie trzeba tego dużo.

To pokazuje właśnie to case study.

Jak YouTube może pomóc w pracy?

YouTube może być świetnym pomocnikiem w pracy.

Tworzenie materiałów, do których można odsyłać swoich klientów, to rozwiązanie, które oszczędza czas klientów i Twój.

Od początku powstania kanału YouTube PSYCHOLOGWALKI treści były tworzone tak, że gdy przyjdzie klient z danym problemem, Pani Małgorzata może odesłać go do danego filmu czy artykułu.

Taka „praca domowa” dla klienta.

Klient wówczas na następną wizytę przychodzi z pewną dawką wiedzy, o której można porozmawiać i przedyskutować.

Co nam to daje?

Zaoszczędzamy czas swój oraz klienta, bo nie tracimy go na wykładanie rzeczy od nowa kolejny raz.

Statystyki kanału

Jak widać kanał uzyskał 1147 wyświetleń w ciągu ostatnich 28 dni.

W odniesieniu do tego, o czym mówiliśmy wcześniej to jest naprawdę spora ilość.

Tutaj przybyło też 6 kolejnych subskrybentów.

Załóżmy, że nasi subskrybenci niedługo będą klientami.

To jest to całkiem niezły wynik, tak?

Zakładamy, że kanał na YouTube tu nie jest też jedynym źródłem pozyskiwania klientów.  

Youtube w tle budowania marki osobistej - dane z ostatniego roku
Youtube w tle budowania marki osobistej – dane z ostatniego roku

Rok prowadzenia kanału i ponad 14000 wyświetleń!

Ponad 192 subskrybentów w ciągu roku.

Warto zauważyć, że to jest rok prowadzenia kanału.

Jeżeli będzie konsekwentnie prowadzony to po 3, 4 czy 5 latach YouTube go wreszcie zauważy i zacznie to wszystko iść mocno do góry.

Proces długotrwały, ale dający znakomite rezultaty.

Warto tu zaznaczyć że oprócz udostępniania filmów na stronie, czasem w mediach społecznościowych, nie wydano ani jednej złotówki na reklamę kanału, czy też strony internetowej.

Youtube w tle budowania marki osobistej - rok prowadzenia kanału i ponad 14 tysięcy wyświetleń
Youtube w tle budowania marki osobistej – rok prowadzenia kanału i ponad 14 tysięcy wyświetleń

Kierując się dalej statystykami możemy zauważyć, że najczęściej wyświetlany film obejrzało ok. 2440 osób. Kolejny 1781osób. Są to naprawdę dobre wyniki, które systematycznie wzrastają.

Youtube w tle budowania marki osobistej treści na kanale
Youtube w tle budowania marki osobistej treści na kanale

Intro i wprowadzenie

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Bardzo ważnym elementem jest intro i wprowadzenie.

Daje ono możliwość do opowiedzenia o tym, czym dana osoba się zajmuje, w czym może pomóc, czym się kieruje, itp.

W przypadku kanału psychologwalki takie intro jest zamieszczane na wszystkich filmach, które są tworzone obecnie.

Jeśli chodzi o nasze case study tu intro jest specjalnie nagrane w wśród betonów, gdzie pani psycholog wyjaśnia, że jest to miejsce, które ma odzwierciedlać nasze schematy myślowe i ograniczenia.

Jak widać nawet intro nie jest przypadkowe i nawiązuje do specyfiki biznesu:

Różnorodność

Filmy na kanale pani psycholog jak widać, są bardzo różnorodne.

Staramy się odnosić do poszczególnych fraz przy tytułach.

Tworzymy odpowiednie grafiki.

Testujemy to, co ludziom podoba się najbardziej i „co się klika”.

Ważna rzecz jest taka, że samo słowo psychologwalki pojawia się zwykle w tytule filmu.

Pojawia się ono również w hasztagach filmu. Dużo rzeczy jest robione pod kątem odpowiedniego układania treści, wykorzystania mechanizmów SEO i jej przygotowania.

Youtube w tle budowania marki osobistej - filmy na kanale PsychologWalki
Youtube w tle budowania marki osobistej – filmy na kanale PsychologWalki

Strona internetowa

Strona internetowa zbudowana jest tak, że w części blogowej dodawane są wszystkie filmy upubliczniane na YouTube.

Dzięki temu zwiększamy ich oglądalność, a zarazem zwiększamy wartość strony i tego, że jest ona coraz lepiej postrzegana przez poszczególnych oglądających.  

Youtube w tle budowania marki osobistej - strona internetowa
Youtube w tle budowania marki osobistej – strona internetowa

Internetowa stopka

Sama internetowa stopka, gdzie można zobaczyć informacje, że można zaprosić na kawę psychologa i z nim porozmawiać w gratisie.

Jest wyraźnie zaznaczone, co klient zyskuje, dla kogo jest oferta.

Są wszystkie dane kontaktowe, łącznie z podanym telefonem zaufania dla tych osób, które nie uważają, że chcieliby z tym psychologiem akurat porozmawiać, ale ogólnie chcieliby porozmawiać, bo mają poważną sytuację.

Dlatego też te telefony zostały na stronie zamieszczone.

Jest też oczywiście element Google Moja Firma, gdzie można wystawić opinię pani psycholog.

Można tam podzielić się tym jak wyglądała współpraca z nią. Na samej stronie też oczywiście jest miejsce, gdzie te opinie są zamieszczone.

Youtube w tle budowania marki osobistej - strona internetowa stopka
Youtube w tle budowania marki osobistej – strona internetowa stopka

Podsumowanie

Budowanie marki osobistej w Internecie to proces skupiający się na kształtowaniu swojego wizerunku online, który odzwierciedla wartości, umiejętności i unikalność danej osoby. W dzisiejszych czasach mamy przed sobą wiele narzędzi, które możemy skutecznie wykorzystywać do tego procesu.

YouTube, strony internetowe, media społecznościowe – w nas jest potencjał, który możemy wykorzystać i pokazać właśnie tam. Na przykładzie case study https://psychologwalki.pl/ można dostrzec i zrozumieć jak wiele elementów składa się na budowanie swojej marki osobistej. Wszystkie te elementy muszą tworzyć spójną całość, by czerpać z tego korzyści.

Możesz radykalnie wyprzedzić konkurencję rozpoczynając prowadzenie kanału na YouTube. Mamy w tym spore doświadczenie i jesteśmy gotowi by Ci pomóc. Zapoznaj się z naszą ofertą i sam przekonaj się jak budowanie marki osobistej w Internecie rozwinie Twój biznes.


Poprowadzimy kanał Youtube dla Twojej firmy

Profesjonalne prowadzenie kanału YouTube? – zapraszamy

Kanał YouTube zapewni ci dostęp do ponad 20 milionów użytkowników w Polsce i ponad 2 miliardy widzów na świecie! Czy chcesz ich jako klientów?

Potrzebujesz wsparcia z kontem na YouTube? Od tego jesteśmy, zapoznaj się z naszą ofertą, na pewno nie pożałujesz.


Kim jesteśmy?

Jesteśmy zgranym zespołem ludzi z pasją, dla których profesjonalizm to priorytet. Dzięki nam Twoja firma może stać się bardziej atrakcyjna w oczach klientów.

Wyróżniamy się na tle konkurencji, ponieważ korzystamy z narzędzi do analiz, które pomagają nam podejmować świadome decyzje co do tonu, stylu oraz struktury naszej pracy.