Case study – jak pozycjonować stronę pisząc do niej artykuły

Case study pozycjonowanie przez pisanie

Jak pozycjonować stronę pisząc do niej artykuły– pokazujemy to w naszym case study na przykładzie strony https://psiakowo.net/. Dowiedz się na jakie elementy warto zwrócić uwagę i co wpływa na pozycje w wyszukiwaniach. Przyjrzymy się również temu jak kształtuje się ruch na stronie dzięki artykułom

Case study – co to?

Case study (analiza przypadku, studium przypadku) – analiza pojedynczego przypadku, tj. szczegółowy opis, zazwyczaj rzeczywistego, przypadku, pozwalający wyciągnąć wnioski co do przyczyn i rezultatów jego przebiegu oraz szerzej danego modelu biznesowego, cech rynku, uwarunkowań technicznych, kulturowych, społecznych itp. Celem studium przypadku jest pokazanie koncepcji wartych skopiowania, jak i potencjalnych błędów, których należy unikać.

Źródło:https://pl.wikipedia.org/wiki/Case_study

Opis sytuacji

Strona https://psiakowo.net/ to strona hodowli psów. Strona powstała w 2021 roku i od tego czasu jest prowadzona. Treści publikowane na stronie już od samego początku tworzone były tak, by jak najlepiej się pozycjonowały – w oparciu o odpowiednie frazy kluczowe.

Sama strona również została stworzona tak, by nie była tylko stroną z wizytówką itp.

Dosyć często panuje koncepcja taka, że strony tworzy się byle jak, by była wizytówka itp., a zapomina się o tym, że czasami warto zrobić trochę rzeczy, aby strona sama z siebie się pozycjonowała, czyli pokazywała wyżej w wynikach wyszukiwania Google.

Frazy kluczowe, wyszukiwane za pomocą narzędzi Google, używane były jako słowa główne do poszczególnych podstron na samej stronie internetowej. Stąd np. nazwy ras psów takie jak jamnik, maltańczyk, buldog francuski czy labrador.

Od samego początku istnienia strony zostały utworzone odpowiednie podstrony, dzięki czemu strona sama zaczęła iść powoli w górę w wynikach wyszukiwania.

Case study pozycjonowanie przez pisanie - informacje z SemStorm
Case study pozycjonowanie przez pisanie – informacje z SemStorm

Co dalej?

Strona ruszyła w okolicach maja 2021. Jednak dopiero w sierpniu 2022 zaczęliśmy tworzyć teksty do tej strony po przekonaniu właścicielki, że warto to robić.

Teksty pojawiały się wda razy w miesiącu. Co więcej, ta częstotliwość jest do dziś taka sama. Kolejne artykuły były i są pisane rozmyślnie pod kątem słów kluczowych.

Czyli konkretnie takich, jakie potencjalni klienci szukają.

Naszym założeniem jest to, że nie tworzymy treści, strzelając kulą w płot, tylko zwykle podchodzimy do tego w ten sposób, że zastanawiamy się, kto jest klientem docelowym treści.

Kto chciałby to przeczytać?

Kto nas interesuje jako klient?

Dopiero potem zaczynamy wyszukiwać czego taka osoba może szukać.

Tutaj z głowy wypisujemy pewne frazy lub słowa i sprawdzamy, czy to rzeczywiście jest poszukiwane.

Np. wiemy, że naszym klientem docelowym są osoby zainteresowane posiadaniem psów.

O czym taka osoba może myśleć?

Jakie może mieć potrzeby i problemy?

Odpowiadając sobie na takie pytania wiemy już, w jakim kierunku iść i jakie potencjalne słowa kluczowe mogą zostać użyte. Dodatkowo stawiając przed sobą takie pytania odpowiadamy na problemy i potrzeby grupy docelowej co przekłada się docelowo na trafione treści, przynoszące właściwy ruch na stronie.

Tworzenie treści

Do analizy słów kluczowych służy nam wiele narzędzi w tym między innymi Semstorm.

Bardzo dobrze się to sprawdza i dzięki temu wiemy, czego ludzie szukają.

Czasami wyszukiwane są pojedyncze słowa – wtedy mowa o key words, a czasami jest to kilka słów np. buldog francuski – wtedy mamy do czynienie z frazą kluczową.

Gdy znane są nam już słowa bądź frazy kluczowe przechodzimy do tworzenia treści.

Piszemy artykuły zgodne z SEO.

Korzystamy z wtyczki YOAST SEO. Jest to wtyczka optymalizacyjna do WordPress.

Więcej o Yoast SEO możesz poczytać tu: /https://sukcesstudio.pl/jak-pisac-teksty-zgodne-z-seo-na-swojej-stronie-w-wordpress-z-wtyczka-yoast-seo/

Zwiększanie ruchu na stronie

W momencie kiedy zaczęły powstawać artykuły ruch zaczął iść w górę.

Coraz więcej słów zaczęło znajdować się w Top 10, ale też coraz więcej słów w Top 50.

Jak widać w tym momencie przy ruchu ponad 4000 wejść miesięcznie mamy 185 słów w Top 10 i 762 w Top 50.

Oczywiście te dane się cały czas zmieniają i … stale idą w górę!

Ruch według Semstorma
Ruch według Semstorma

Konsekwentna praca nad słowami kluczowymi

Polega ona na systematycznym wykorzystywaniu i optymalizacji słów kluczowych na stronie internetowej, co pomaga poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Regularna analiza, aktualizacja i dostosowanie słów kluczowych do zmieniających się trendów i preferencji użytkowników są kluczowe dla skutecznej strategii SEO.

Pomaga ona nam w lepszym pozycjonowaniu.

Tutaj poniżej przykład frazy kluczowej: hodowla psów. Jak widać znajduje się ona na pozycji piątej. Ponad 4400 osób miesięcznie wyszukuje tę frazę. To natomiast zapewnia jej naturalny ruch na poziomie 253 osób.

Konsekwentna praca nad frazami kluczowymi pomaga nam w pozycjonowaniu - tu fraza - hodowla psów
Konsekwentna praca nad frazami kluczowymi pomaga nam w pozycjonowaniu – tu fraza – hodowla psów

Google Moja Firma

Teraz przyjrzyjmy się raportom porównującym wynik obecnego roku z rokiem ubiegłym.

Raporty pochodzą z Google Moja Firma. Dzięki temu widać, jak ostatnie 90 dni wyglądało.

Cały czas jest zauważalny wzrost.

Konwersja jest na poziomie zero, ponieważ w tym przypadku strona nie działa w oparciu o sprzedaż. Więc trudno tutaj uznać coś za konwersję.

Interesuje nas to, że użytkowników było ponad 8700, z czego nowych użytkowników jest ok. 8600.

Warto wziąć pod uwagę model biznesowy – to, że jest to hodowla psów.

Jeżeli ktoś kupuje zwierzę, to raczej nie wraca w ciągu najbliższych 10 lat czy nawet 15 lat.

Zwierzę już kupił i nie ma potrzeby znów zaglądać do strony hodowcy.

Dopiero po takim czasie można się spodziewać, że klient wróci. W takim przypadku ogromnie ważni są nowi użytkownicy, czyli nowi klienci.

Jak widać warto inwestować w takie rzeczy jak Google Moja Firma, bo to rzeczywiście przynosi świetne efekty.

Porównanie wyników tegorocznych z wynikami z zeszłego roku
Porównanie wyników tegorocznych z wynikami z zeszłego roku

Co ciekawe, największy ruch jest na frazę jamnik. Tutaj statystyki, gdzie widać, że jamnik jest słowem, na który ruch jest największy.

Co ciekawe największy ruch jest na frazę Jamnik
Co ciekawe największy ruch jest na frazę Jamnik

Wartość dodana strony

Sama strona jest zrobiona, jak widać tak, by na głównej stronie można było zobaczyć trzy kierunki.

Mowa tu o „Co przed zakupem?, ” Co w trakcie zakupu?” i ” Kontakt po zakupie.”

Tutaj mocno zależy samemu hodowcy na tym, aby był postrzegany jako osoba, do której zawsze się można zwrócić i zawsze porozmawiać na temat zwierząt, które zostały zakupione.

To jest największa wartość dodana https://psiakowo.net/. Właścicielką jest Agnieszka Sikora, która jest ogromnym wsparciem dla tych, którzy potrzebują tego wsparcia.

Czasami sami nie wiemy dlaczego nasze zwierzę zachowuje się w taki, a nie inny sposób. Zastanawiamy się czy coś naszemu pupilowi dolega. W tym przypadku można zadzwonić i dowiedzieć się, jak postępować oraz jak uchronić zwierzę od problemów.

Strona Psiakowo.net
Strona Psiakowo.net

Największa siła strony

Największą siłą strony jest część blogowa i aktualności.

Wyodrębnione są poszczególne artykuły. Można również dostrzec jak użyte są konkretne frazy. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, atrakcyjne obrazki i dopracowana treść jest tym, co przyciąga nowych odbiorców.

Staramy się przede wszystkim pisać artykuły dla ludzi, a niekoniecznie tylko dla Google.

No bo, dzięki temu artykuły będą czytane i są rzeczywiście czytane z tego, co widzimy zaglądając w raporty naszego analityka.

Największa siła strony - część blogowa - aktualności
Największa siła strony – część blogowa – aktualności

Wyszukiwanie fraz do artykułów

Tu na przykładzie pokażemy Ci jak wygląda wyszukiwanie fraz kluczowych do artykułów.

Przedstawiony jest tu zrzut ekranu z Semstrom.

Po wpisaniu frazy jamnik program „wyrzuca” nam konkretne zapytania jakie ludzie wpisują w wyszukiwarki. Tutaj samo słowo jamnik ma ilość wyszukiwania ponad 60000 miesięcznie.

Wyszukiwanie fraz do artykułów na przykładzie frazy Jamnik
Wyszukiwanie fraz do artykułów na przykładzie frazy Jamnik

CPC i ilość wyszukiwań

Co oznacza CPC? CPC to tak zwany Cost Per Click, czyli koszt za jedno kliknięcie.

Jeżeli ktoś chce stworzyć reklamę na daną frazę to dana fraza bierze udział w tak zwanej aukcji.

Reklamy w Google działają na zasadzie właśnie takich aukcji. Działa to tak, że Google np. proponuje frazę jamnik i teraz kto jest w stanie zapłacić więcej, żeby jego reklama wyświetliła się po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarkę.

Mowa tu oczywiście o reklamach, a nie pozycjonowaniu.

Ten kto jest w stanie dać więcej, to jego reklama po prostu się wyświetli. To im większą kwotę jesteśmy w stanie poświęcić, to tym większe są szanse, że nasza strona się wyświetli w Google. I dzięki temu ten parametr CPC pokazuje nam, jak bardzo ludzie chcą się reklamować na daną frazę.

Na przykładzie słowo jamnik kosztuje raptem 62 gr, ale już jamnik długowłosy 1,58 zł.

Jak do tego należy podejść?

Mamy słowo kluczowe, dalej mamy ilość wyszukiwań, czyli ile osób miesięcznie wpisało dane słowo w wyszukiwarkę, bo chciało coś się dowiedzieć.

Teraz nas interesują słowa, które mają niski wynik CPC, a zarazem są często wyszukiwane.

To oznacza, że mało ludzi reklamuje się na daną frazę, czyli mało stron też jest na daną frazę, ale za to dużo ludzi szuka danej frazy.

Najlepszym rozwiązaniem jest pisanie artykułów na tematy, które są bardzo często wyszukiwane, ale nikt nie wpadł na to by jeszcze napisać na dany temat artykuł. I na takie frazy my piszemy artykuły.

Linkowanie wewnętrzne

CPC i ilość wyszukiwań to jest jedna rzecz, a druga strona to linkowanie wewnętrzne. Większość firm, które pozycjonuje strony internetowe, pozycjonuje je na zasadzie pozyskiwania linków na konkretne frazy.

Na przykład 10 fraz i na te 10 fraz strona będzie pozycjonowana.

Nasze podejście jest trochę inne. Mianowicie zakładamy, że tych słów, które ktoś może wpisać w wyszukiwarkę, aby trafić nad swoją stronę jest najczęściej dużo więcej.

Im bardziej zwiększymy szansę na to, że ktoś wpisując, często już nietypowe rzeczy, bo jest duża konkurencja, wszedł na twoją stronę, tym większe są szanse na pozycjonowanie Twojej strony.

My idziemy w kierunku tym, żeby tworzyć treści, których ktoś jeszcze mógł nie przewidzieć i nie wpisać.

W tym wypadku, jeżeli taki artykuł się pojawia na daną frazę, to za miesiąc czy dwa lub trzy miesiące Google w końcu to się indeksuje i dojdzie do tego, że pokazuje tą stronę, a my dzięki temu korzystamy.

Popularność artykułów i ocena w Google

Najpopularniejsze artykuły w ciągu ostatniej doby się cały czas zmieniają i dodają. To są artykuły, które ludzie najczęściej czytali w ciągu ostatniej doby.

Dzięki temu robot Google jak wchodzi na stronę, to też zauważa te artykuły i ponownie je indeksuje.

Zauważa, że jest na nich coraz większy ruch.

Tutaj jeszcze warto zwrócić uwagę na jeden ważny element, który zamieszczamy bardzo często na stronach klientów, mianowicie ocena w Google.

I tutaj na przykładzie widać, że na samym dole jest „Google oceń nas”. Tutaj jest miejsce, gdzie wystarczy, że klient kliknie i będzie mógł wpisać ocenę strony. Dzięki temu też zwiększa się szansa na to, że klienci po prostu będą mieli częściej pokazywaną tą stronę jako dobrą i jako dobre miejsce do tego, aby udać się akurat na zakup pieska.

Popularność artykułów można sprawdzić na stronie
Popularność artykułów można sprawdzić na stronie

Aktualizacja na luty 2024

Informacje w artykule pochodzą z listopada 2023 – postanowiliśmy pokazać Ci jak to wygląda teraz:

Case study - jak pozycjonować stronę pisząc do niej artykuły - przykład strony Psiakowo.net
Case study – jak pozycjonować stronę pisząc do niej artykuły – przykład strony Psiakowo.net

Jak widać na powyższym wykresie ilość odwiedzających rośnie obecnie lawinowo. Strona dociera do coraz większej liczby osób a to świetnie sprzyja jej rozwojowi.

Aktualizacja – marzec 2024

Moc strony jest coraz większa. Dzięki TYLKO PISANIU odpowiednich treści strona jest coraz bardziej odwiedzana. Zaznaczamy TYLKO PISANIE ponieważ nie są dokupowane linki czy prowadzone inne prace które mogły sztucznie na chwilę wynieść stronę w górę. Zobacz jak to obecnie wygląda:

Case study - jak pozycjonować stronę pisząc do niej artykuły - przykład strony Psiakowo.net
Case study – jak pozycjonować stronę pisząc do niej artykuły – przykład strony Psiakowo.net

Możesz porównać wyniki z zaledwie dwóch miesięcy – powyżej masz luty i marzec.

Zobacz:

  • W ciągu miesiąca – pisząc TYLKO dwa artykuły miesięcznie udało nam się zwiększyć oglądalność strony o prawie dwa tysiące osób – to praktycznie jedna trzecia więcej.
  • Słowa w TOP10 z 230 na 301 – szczerze? – sami jesteśmy zaskoczeni takim wynikiem
  • Słowa w TOP50 – z 1050 na ponad 1270

Bierzmy pod uwagę że nie na każdej stronie tak się to uda. Jednak takie wyniki bardzo nam się podobają.

Podsumowanie

Na przykładzie case study opisującego stronę psiakowo.net można dostrzec jak wiele czynników wpływa na to, by strona była dobrze pozycjonowana.

Nie są to same słowa kluczowe.

Wpływ na to mają również inne czynniki, na które my tworząc artykuły zwracamy uwagę.

Dbamy o to, by wszystkie wskaźniki były odpowiednio optymalizowane pod kątem SEO, a zarazem dążymy do tego by treści przyciągały uwagę jak największej liczby odbiorców. Jest to ciągły proces doskonalenia, analizy i poprawy skuteczności działań. Jednak mimo czasochłonności przynosi on oczekiwane rezultaty, a to jest coś, do czego dążymy.

Jeśli zainteresował Cię temat pozycjonowania przez pisanie i chciałbyś, aby Twoja strona również wysoko pozycjonowała się w wyszukiwarkach i przyciągała uwagę nowych użytkowników zapoznaj się z naszą ofertą. Nasz zespół jest gotowy do tego, aby usprawnić działania Twojej firmy w Internecie.


Kim jesteśmy?

Jesteśmy zgranym zespołem ludzi z pasją, dla których profesjonalizm to priorytet. Dzięki nam Twoja firma może stać się bardziej atrakcyjna w oczach klientów.

Wyróżniamy się na tle konkurencji, ponieważ korzystamy z narzędzi do analiz, które pomagają nam podejmować świadome decyzje co do tonu, stylu oraz struktury naszej pracy.